Naken och utelämnad - med Balenciaga i tankarna

2009-09-01 @ 18:30:13

Fina tog sig ett allvarligt snack med mig för ett par dagar sedan, han sa:
– Om du vill kunna köpa det du vill ha till lägenheten så ska du nog sluta köpa skor!?
– Men, men, men… det finns ju så många fina skor nu, pep jag tillbaka och kände en klump växa i halsen.
– … Gråter du? frågar han.
Jag tittar upp och möter hans blick, sekunden efter sprutar tårarna så att jag hade kunnat gå ut och vattna gräsmattan med dem.
– Men gumman, vad är det? Berätta! Nu med ett mer vädjande tonläge.
– Hur länge måste jag hålla igen då? Piper jag mellan snyftattackerna.
– Vaddå hålla igen? Kan du inte bara inte köpa skor? Frågar han
– Ouuuäääää-ää!

Där ligger jag ihopkrupen i min Finas famn och gråter ohejdat för att jag inte får köpa fler skor. Hur ska man tolka det? Det kan ju i alla fall inte vara helt sunt.


Bara för det så har jag hittat ett par fina klackar på Zara. Dom är lite lika dom på bilden här nedan men de har inte en sådan platå, men klacken är himla lik. Dom finns i två varianter, varav den ena finns (fanns?!) i min storlek. Jag har förstås till råga på allt ett presentkort på just Zara sedan tidigare, men även med det incashat så kostar dom lite väl mycket. Typ som en och en halv sådan garderob med tillbehör som jag vill ha till min Walk-in-closet.
 


Bild: Carolines mode


Så vill jag tänka! Måste! … Måste! … M å s t e - b i t a - i h o p…!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback