Must have - Höststövlar

2009-08-23 @ 10:47:55
De senaste dagarna har höstens antågande gjort sig påmint. Solen skiner och himlen är blå, men det ligger en krispig kyla i luften. Snart är det nog dags att på allvar plocka fram varma höstplagg, skrattade ganska gott åt att butikerna började fylla ställ efter ställ med höst 2009 redan i juni.

De perfekta bruna höststövlarna kommer från Soft Greys kollektion AW06/07. Beställde dem i oktober 2006 och fick hem dem i februari 2007 tror jag att det var. En himlans lång tid tog det, men det var värt all längtan. Tyvärr ligger de nerpackadejust nu (sen förra året) eftersom att vi flyttar i oktober. 



Därför sitter jag nu och längtar efter ett par höststövlar i ridstövelmodell i mörkbrunt eller svart, med ett par centimeters klack. Ett par mörka höststövlar måste man ju ha (!?) Fruit har en het kandidat för €378. Modellern heter Lace Up Back and Double Buckle Boot. Snörningen och spännena, jag får hjärlklappning bara av att se bilderna.

  

Eller Gianni Barbato. Thigh High Biker Style Boot är en högre OTH-modell. Nästan en änu hetare kandidat eftersom den går att variera genom att vika upp eller ner överkanten. För det ..ehh..nätta priset av €825...Men snörningen och priset på Fruit-bootsen är icke att förglömma.

     

Nu är det dags att baka brunch-scones, äta brunch, göra sig iordning och ta en tripp till outleten i Barkarby. Fina sitter och tittar på F1 så då tar jag min chans att komma iväg dit. Sen blir det träning, och ikväll ska jag försöka hinna jobba lite.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack så mycket :)

2009-08-23 @ 15:00:53
URL: http://tillay.blogg.se/
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Jag är också sugen på höstskor nu, men jag är mer en ankelboots kind of girl :) Höga stövlar är dock riktigt fint, men jag trivs int i det.



Jo, Din Sko har inte alltid den bästa kvaliten, men fina skor gör de! De har nog höjt priserna för att de vet att skorna blir populära eller nåt sånt. Hur man nu kan veta det. Eller så beror det på att dollarn blivit dyrare. Vi har haft prishöjningar på massor av produkter i butiken, just för att det har blivit dyrare att handla med inköpare och sånt... Tyvärr brukar inte priserna gå ner sen igen.

2009-08-23 @ 16:59:25
URL: http://myshoebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback